Kontinuální SEO, optimalizace pro vyhledávače
Webová prezentace je dnes pro každý subjekt, který chce být viděn nutností. Nicméně pokud následně internetová stránka není vidět, není navštěvována, téměř jako by nebyla. My již při samotné tvorbě webových stránek bereme v potaz základy optimalizace pro vyhledávače (tzv. SEO). Při optimalizaci a podpoře umístění webových stránek se opravdu jejich úmístění ve výsledcích vyhledávání (na Seznam.cz nebo Google.cz) může i velmi podstatně zlepšit. Nicméně tento stav dle zkušeností většinou nepřetrvá příliš dlouho. Je to způsobeno vnitřními algoritmy dle kterých vyhledávače výsledky řadí i vlivem změn (většinou optimalizace) konkurenčních webů. Ty samozřejmě také usilují o co nejlepší umístění.
Z tohoto důvodu je dnes časté využívání tak zvaného kontinuálního SEO - tedy průběžné optimalizaci webových stránek. Jedná se vlastně o optimalizaci, která reaguje na změny umístění stránek i na umístění relevantních konkurenčních prezentací. Můžeme říci, že se jedná o v menších dávkách (rozloženou v delším časovém období) SEO optimalizaci.
Většinou je praxe taková, že na počátku se kromě analýzy a vstupní optimalizaci následně provádí průběžná kontrola umístění a návštěvnosti webové prezentace i účinnosti opatření provedených v minulosti.
Větší společnosti a firmy mohou starost o rozvoj webových stránek svěřit některému ze zaměstnanců, veliké společnosti poté zaměstnávají přímo odborníka v této oblasti. Pokud jste ale menší společnost, kontinuální SEO optimalizace vám přináší optimální volbu. Za příznivé náklady získáte zkušenosti odborníka.
Optimalizace pro vyhledávače a v delším časovém horizontu poté nezbytná právě zde popisované kontinuální optimalizace vychází z hlediska nákladovosti vždy podstatně levněji než tzv. SEM (Search Engine Marketing), tedy většinou nákup reklamy v reklamních systémech na internetu, kde vždy platíte i za návštěvníky, kteří nezakoupí žádné z vašich služeb či produktů.